Vanliga frågor och svar

Jag kan inte komma in på mitt konto?
Jag har inte fått någon bokningsbekräftelse?
Jag hittar inte min faktura?
Varför får jag så många mailutskick?
Finns det platser kvar i simskolan?
När släpper ni nya platser?
Jag kan inte boka mitt barn på simskolan?

Jag vet inte vilken nivå mitt barn ska gå i simskolan?
Hur kommer jag i kontakt med simskolan?

Vi vill avboka vår plats - hur ska vi göra?
Mitt barn är intresserad av att börja simma - hur gör jag?
Mitt barn har särskilda behov som era ledare behöver känna till
Allmänna villkor


Jag kan inte komma in på mitt konto?

Om du inte kommer in på ditt konto ber vi dig gå in här: Glömt lösenord

Om det ändå inte skulle fungera ber vi dig att maila: info@vasterassim.nu
Glöm inte att fylla i era kontaktuppgifter så att vi kan nå er.


Jag har inte fått någon bokningsbekräftelse?

Vi ber dig i första hand att kolla skräpposten så att inte bokningsbekräftelsen har hamnat där. I och med att mycket av vår kommunikation sker per mail är det bra att registrera vår avsändare som en säker adress.
Du kan även se dina bokningar genom att logga in på ditt konto: Logga in


Jag hittar inte min faktura?

Våra fakturor sänds till den e-postadress som är registrerat på användarens konto.
Du kan även hitta dina fakturor genom att logga in på ditt konto: Logga in


Varför får jag så många mailutskick?

Då vi gör utskick så sänds de till respektive medlems-konto. Om din e-postadress är registrerad på flera olika konton så innebär detta att varje konto får ett mail. 


Finns det platser kvar i simskolan?

Om det inte finns några platser kvar att boka innebär det att kurserna är fulla. 
Ni kan alltid boka en köplats innan kurserna startar och blir kontaktade om ni blir erbjudna en ordinarie plats.


När släpper ni nya platser?

Information om när vi släpper nya platser hittar du här: Information om simskola


Jag kan inte boka mitt barn på simskolan?

I majoriteten av fallen går det inte att boka in barnet för att man har skapat ett konto med sina egna personuppgifter. För att kunna boka in barnet på simskola behöver barnet ha ett eget konto med sina egna personuppgifter.


Jag vet inte vilken nivå mitt barn ska gå i simskolan?

För att läsa mer om våra olika nivåer i simskolan ber vi er läsa här: Information om simskola
Om du fortfarande känner dig osäker så hör av dig direkt till oss: Simskola


Hur kommer jag i kontakt med simskolan?

Mail: simskola@vasterassim.nu
Telefon: 021-186236 knappval 1
Telefontid: måndag-torsdag klockan 13-16
Vår målsättning är att du, utanför semesterperioder, ska få svar på dina frågor inom två dagar.


Vi vill avboka vår plats - hur ska vi göra?

Information om avbokningsregler finns här: Avbokning


Mitt barn är intresserad av att börja simma - hur gör jag?

Om ert barn är i åldern 4-10 år och sedan tidigare inte har någon erfarenhet av simskola ber vi er att läsa om våra simskolor här: Information om simskola
När ni hittat den nivå som ni tror är rätt för ert barn så gör ni anmälan här: Anmälan

Det enklaste är att sända ett mail till oss med ålder på barnet och en beskrivning av vad barnet har klarat av. Om barnet har deltagit i skolsim rekommenderar vi er att prata med skolan för att få information om vad barnet klarat av under skolsimmet.
Maila till: Simskola


Mitt barn har särskilda behov som era ledare behöver känna till

Utifrån GDPR så vill vi inte ta emot dessa uppgifter per mail. Vi ber er därför att maila till oss på Informationsmail så ringer vi upp er för att ta uppgifterna muntligt.


Jag är vuxen och är intresserad av att börja simma - hur gör jag?

Vi har kurser för nybörjare och för Masters. 
För information om nybörjarkurser: Crawlkurs för vuxna
För information om masters: Masters